Tuesday, February 13, 2018

OSTEMATRIX SHAKLEE

KESIHATAN TULANG: TULANG YANG KUAT UNTUK TUBUH YANG SIHAT

OSTEMATRIX
Formula Komprehensif, Mudah Ditelan




120 kaplet

Suplemen Kesihatan Tulang Shaklee dirumus khas dengan nutrien berkualiti tinggi untuk pembentukan tulang yang berperanan meningkatkan penyerapan kalsium dan membina tulang dan gigi yang kuat.


Lindungi tulang dengan OsteMatrix, pada dengan nutrien termasuk kalsium, Vitamin D, magnesium dan pelbagai khasiat lain untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.

4 kaplet OsteMatrix membekalkan:
  • 1,000mg elemental kalsium
  • 400mg magnesium
  • 400iu Vitamin D untuk menggalakkan penyerapan kalsium
Kaplet Bersalut yang Mudah Ditelan.

Syor pengambilan harian ialah empat kaplet sahaja. Untuk kesan terbaik, ambil dua kaplet dua kali sehari bersama makanan.


PERBEZAAN SHAKLEE:

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. 

Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.



MANFAAT UTAMA:

1. Menguatkan tulang

  • Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
  • Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
3. Meringankan stres
  • Ianya mengimbangi tekanan darah; memelihara deyutan jantung, impuls saraf, penenenag saraf; menggalakkan tidur selesa; memperbaiki jantung berdebar; gementar, mimpi buruk dan stres. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
4. Memperbaiki masalah haid
  • Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
5. Pengalkalian tubuh
  • Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.
6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

7. Vitamin D:
  • Dinamakan sebagai itamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. 
  • Vegetarian, yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen vitamin D. 
8. Magnesium:
  • Ini adalah ion positif no. 2 penting didalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan ototo, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus; menghalang endapan kalsium; melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. 
  • Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos. 
9. Zinc, boron, manganes, kuprum:
  • Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.




Kalsium tinggi, 1 tablet OsteMatrix = 1 gelas susu tinggi kalsium = 80 biji badam


Bagaimana memilih kalsium premium?
  • Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium.
  • Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum.
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

SUMBER: PANDUAN NUTRISI

Untuk dapatkan OsteMatrix yang berkualiti tinggi boleh dapatkan dari:

MekLing Jangoxs
FB: Tuan Leen
FB Page: MekLing Jangoxs
Instagram: MekLing Jangoxs
WhatsApp: 0129482998


PENAFIAN: Kenyataan ini tidak dinilai oleh Bahagian Pentadbiran Makanan dan Dadah. Produk-produk yang dipaparkan bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment